Total Pageviews

Jom Click!

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

Thursday, January 20, 2011

PENYAKIT YANG PALING POPULAR HARI INI

Ubat Resdung Mujarab

Adakah Anda Menderita Kerana Resdung?
Ini kisah saya, ia berlaku kepada saya pada tahun 2005 ketika itu saya masih belajar. Saya mengalami demam selama dua minggu demam ini hanya berlaku pada waktu malam. Pada sebelah pagi demam saya reda.
Saya tidak mengesyaki apa-apa dan saya rasakan demam selsema biasa sahaja. Pada sebelah petang saya menghembus hingus pada tisu. Terkejut hingus warna hijau dah pekat. Kemudian tiba-tiba ada bau seperti udang busuk yang dibakar.
Saya mencari bau tersebut dan mencium kembali hingus yang dihembus. Sah bau tersebut datang daripada hingus saya  dan dalam hati terus berkata “aku dah kena resdung”.
Bermula hari itu, hingus tidak berhenti-henti keluar. Sebenarnya bukan hingus ia lebih kepada seperti air. Saya langsung tidak boleh makan makanan laut, daging dan makanan yang gatal seperti telur. Jika makan, saya akan merana hingus akan keluar lebih banyak dan gatal-gatal. Makan makanan pedas pula kulit kepala akan tiba-tiba menjadi gatal. Jerawat pula tumbuh di belakang badan, sampai sekarang masih kekal parutnya.
Setiap hari pula, semasa matahari hendak naik saya akan mengelami sakit kepala yang amat sangat. Bahagian muka dan hidung pula gatal.
Banyak ubat saya cuba dan semua tidak menjadi, sehinggalah saya mencuba kulit kayu setong. Alhamdulilah penyakit resdung saya hilang.
Dengan niat untuk menolong kepada sesiapa menderita kerana resdung saya ada menjual kulit kayu setong ini.
Kulit Kayu Setong
ubat resdung
Kulit Kayu Setong adalah sumpahan penyakit Resdung dan ia hanya untuk penyakit resdung.
Tanda-Tanda Anda Terkena Penyakit Resdung.
  1. Hidung Gatal,
  2. Hidung Bengkak, Berair
  3. Hidung Sakit, Pedih dan berbau
  4. Pernafasan berbau busuk
  5. Sering Bersin apabila anda terkena sujuk, embun pagi dan malam
  6. Muka gatal-gatal merenyam
  7. Tidak tahan terkena cahaya matahari
  8. Resdung Mata pula, mata menjadi gatal, pedih, kelabu.
  9. Sering sakit kepala
Cara Menggunakan Kulit Kayu Setong ini
Kulit kayu direndam beberapa minit didalam air. Kemudian kulit kayu itu tadi diasah diatas batu atau simen dengan sedikit air sehingga keluar pati kayu. Di gulung kapas lalu disapu  pati kayu tersebut pada kapas yang digulung tadi.
Anda boleh menggunakan putik kapas. Lalu kapas yang digulung tadi dimasukkan kedalam lubang hidung kanan dan kiri selama 5 minit lebih kurang. Sapukan pati kulit kayu itu tadi juga ke seluruh bahgian muka. Anda akan berasa seperti panas sedikit.
Hidung anda akan mengeluarkan lendir dan ibu resdung. Amalkan selama seminggu. InsyaAllah resdung anda akan hilang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...